Week 2 op Malta!

13 oktober 2018 - Sliema, Malta

Heee allemaal!

Wat was dit een week met ontzettend veel nieuwe indrukken...

We zullen beginnen met het ontzettend leuke weekend. We begonnen het weekend zaterdag met naar de ferries (haven in Sliema) toe te gaan om hier een boot te huren waar we de volgende dag mee naar GOZO, Comino en de Blue Lagoon toe te gaan. Na het reserveren zijn we naar Valletta gegaan want hier was het Noite Bianco, één of ander feest met overal eettentjes, drinktentjes, feesten en alle museums zijn in de avond voor iedereen gratis opengesteld... We hebben hier dus lekker Valletta verkend met z'n tweeën, hier wat gegeten en wat dingetjes geshopt voor in ons appartementje.

Op zondag hebben we echt een ontzettend gave dag gehad, alleen voor Hanke was het met de boot op de heenweg iets minder, zeeziek... . Gelukkig waren er ook andere Nederlanders en die vertelden een handige tip, een propje in je oor en dan moet het weer iets beter gaan, dit was dan ook zo!

Eenmaal aangekomen bij GOZO werd de boot aangelegd in het water, hier konden we lekker zwemmen en na een half uurtje konden we ook lunchen op de boot! Na GOZO zijn we doorgevaren naar het eiland Comino en de Blue Lagoon! Wat is die Blue lagoon ontzettend mooi, maar alleen ontzettend druk... . Eenmaal een stuk over het eiland gelopen en een heleboel foto's verder hadden we nog een klein bootje gereserveerd om hierin te gaan kijken naar de grotten in en om nabij Comino. Op de terugweg beide geslapen, toch wel een vermoeiend dagje! En eenmaal thuis gekomen direct naar bed want de volgende dag is onze eerste stagedag!

Na een ontzettend leuk weekend toch maar geloven aan de realiteit en waar we hier allemaal voor gekomen zijn, stage..

De eerste stage dagen waren vermoeiend, vol met indrukken en met verbazing.

Op maandag zijn we zelf met de openbare bus heengegaan, op stage hebben we direct geregeld dat we in de middag met de schoolbus terug kunnen gaan en de volgende dagen ook heen en terug naar stage kunnen gaan met allemaal verschillende bussen.

Ik (Iris) heb geen vaste stageklas (grade 2-> leeftijd 4/5), elke dag is het als het ware een verrassing in welke klas ik moet zijn om hier te helpen met klusjes. Verder hebben Hanke en ik deze dagen af en toe met verbazing gekeken naar hoe ze hier met de kinderen omgaan, in tegenstelling met Nederland gaan ze hier ontzettend hard met de kinderen om. De kinderen mogen naar mijn idee weinig tot geen emoties laten zien, hoe hard ze ook vallen. Verder werkt alles hier zo anders in de klassen, in een klas zitten ongeveer 20 leerlingen met in iedere klas een leerkracht en standaard ook een onderwijsassistent. Dus als wij er bij zijn dan ben je met 3 personen in de klas.. Verder is het nog ontzettend erg wennen op stage!

We zitten beide in de grade 2 (leeftijd 4/5), waar 5 klassen van zijn! Zo kun je wel bedenken hoe ontzettend groot deze school is! Verder hebben we deze week in de avonden rustig aan gedaan en zijn we vroeg gaan slapen aangezien de wekker voor Iris om 5; 50 gaat en voor Hanke om 6:45.

Maar wij gaan nu lekker weekend vieren en we spreken jullie volgende week weer!!!

Liefs Hanke en Iris

1. T Broere:
    13 oktober 2018
    Mooie foto's van het weekend! Stage anders dan jullie verwacht hadden , ook dat zal wel wennen! Succes verder en genieten het weekend van mooi Malta!🙋‍♀️
  2. Netty:
    13 oktober 2018
    Leuk om jullie ervaringen te lezen.
  3. Miriam schipper:
    14 oktober 2018