Bezoek uit Nederland voor Hanke

20 november 2018 - Salina, Malta

Hallo allemaal,

Vandaag is even een bericht vanaf mijn kant. Aangezien ik een beetje makkelijk ben met het maken van een reisverhaal en iris steeds netjes een bericht plaatst, zal ik nu ook eens even een bericht achterlaten hoe ik de afgelopen weken heb ervaren.

Van 30 oktober t/m 4 november is Emiel langs geweest op Malta. Het leek wel alsof hij het slechte weer uit Nederland zo had meegenomen. Weken lang is het droog en ja hoor 3 dagen lang regen. Ondanks de regen zijn we elke dag gewoon lekker op pad geweest. Woensdags zijn we naar Valletta geweest, daar hebben we lekker wat rond gewandeld. Al snel begon het erg te regenen en zijn we terug naar het hotel gegaan en de zwemkleding aangetrokken. 's avonds heb ik Emiel het mooiste plekje van Malta laten zien, namelijk het uitgaanscentrum daar hebben we samen met Manon, Jamie en Marielle wat drankjes gedronken en wat dansjes gedaan. Vrijdag ben ik met Emiel naar Popeye Village geweest. De filmset van Popeye op Malta, het was erg leuk om te zien maar omdat de druk bezig waren met de voorbereidingen voor Halloween hebben we niet alles kunnen zien. Zaterdag zijn we smorgens naar Marsaxlokk geweest. Dit is een vissersdorpjes met een prachtig uitzicht op allemaal bootjes. Elke dag hebben ze daar een kleine markt en op zondag is er een grote markt met veel vis. 's nachts heb ik alweer afscheid moeten nemen van Emiel. Hij is om 4:15 met de taxi richting het vliegveld gegaan en terug naar mijn eigen resort. Het was erg fijn om elkaar weer gezien te hebben maar toch ook wel lastig om elkaar weer 5 weken te moeten missen.

Afgelopen weekend zijn papa, mama, Eddy en Jannie een lang weekend langs geweest. We hebben redelijk mooi weer gehad en veel gedaan en gezien. Ze hadden een auto gehuurd dus hebben we plekken bezocht die voor mij met de bus niet te bereiken zijn. Donderdagmiddag zijn ze aangekomen, 'savonds hebben we samen wat gegeten. Vrijdag heb ik ze Popeye Village laten zien. Halloween was afgelopen dus gelukkig was alles open en hebben we Popeye en de andere personages ook kunnen zien en zelfs natuurlijk nog even mee gedanst. Het was een geslaagde dag. Zaterdag hebben we een poging gedaan om tussen de buien door Valletta te zien. Al snel begon het harder te regenen en hebben we besloten om maar lekker te gaan shoppen in Sliema. Zondag en maandag vond ik de leukste dagen. Deze dagen heb ik dingen gezien die ik zelf nog niet gezien had. Zondag eerst Mdina en Marsaxlokk laten zien en daarna lekker wezen toeren. We hebben de Dingli Cliffs bezocht, jeetje wat een prachtig uitzicht! (zie de foto's) Maandag zijn we met de auto de boot op gegaan naar Gozo. Dit is een van de eilanden van Malta. Sinds dat ik hier op Malta zit heb ik nog geen 1 koe gezien. En we rijden nog geen 5 minuten op Gozo en de een na andere boerderijen komen we tegen. Natuurlijk konden we het allemaal niet laten om even aan te gaan bij een bedrijf en vragen of we even rond mogen kijken. Ongelofelijk om de verschillen te mogen zien en hoe ze hier hun boerderij op benen moeten houden. Ook hebben we de Inland sea en Blue Hole bezocht. Natuurlijk hebben we heel veel foto's gemaakt, deze kun je onderaan het verhaal vinden.

Nou dit was me wel weer genoeg getyp. Tot over 2.5 week in Nederland!

1. Jannie:
    21 november 2018
    Geweldige leuke en gezellige dagen gehad en het was fantastisch👍😘
  2. Ineke Piel:
    21 november 2018